Strona główna | Mapa serwisu | English version
Konspekt zajęcia dla grupy dzieci 6 – letnich.
PRACA > SCENARIUSZE I KONSPEKTY ZAJĘĆ > Konspekt zajęcia dla grupy dzieci 6 – letnich.
Temat: Ubieramy choinkę. Utrwalenie wiadomości dotyczących porównywania wielkości      
              Przedmiotów oraz rozróżniania figur geometrycznych.
 

Cele:

·        Dziecko potrafi określić wielkość używając słów: duży, mały, średni.

·        Dziecko potrafi porównać wielkości przedmiotów (większy, mniejszy, taki sam).

·        Dziecko potrafi wskazać wśród prezentowanych figur: trójkąt, koło, kwadrat i prostokąt.

·        Dziecko Rozumie i odczytuje sens znaków i symboli, jako elementów formy porozumiewania się.

·        Dziecko zna i przestrzega zasady kolejnego wypowiadania się podczas rozmowy w grupie.

 

Forma:

·        Praca z całą grupą

·        Praca w zespołach

 

Metoda:

·        Czynna (zadania stawiane do wykonania)

·        Słowna (rozmowa i instrukcja)

 

Środki dydaktyczne:

·        Tablica

·        Ponumerowane koperty z zaszyfrowanym zadaniem,

·        Koperty z elementami do wykorzystania w zadaniach (figury o różnych kształtach i kolorach, paski kolorowego papieru),

·        Zielone trójkąty różnej wielkości

 

Przebieg zajęcia.

1.      Powitanie.
     Nauczycielka wita wszystkie dzieci. Najpierw wita te smutne, potem wesołe. Wita te w kolorowych bluzkach i te w granatowych spodniach. Wita te w spódnicach i te w sukienkach.

Wita te , co mają jasne włosy i te, co mają ciemne włosy. Wreszcie wita te chętne dziś do pracy i te mniej chętne. Na koniec wita jeszcze raz wszystkie dzieci, które przyszły dzisiaj do przedszkola

 

2.      Wprowadzenie
    Dzisiaj będziemy ubierać w sali choinkę, ale będzie to specjalna choinka, zrobiona całkowicie przez was wg określonej instrukcji. Wszystko będziecie musieli zrobić sami wg instrukcji, którą też musicie odczytać sami.

                             

3.      Część główna
    Dzieci otwierają koperty oznaczone kolejno cyframi i czytają zaszyfrowaną informację.

    W kopercie nr 1 znajduje się kartka, na której narysowana jest  szafka i zielone trzy trójkąty. Dzieci odgadują, co to może znaczyć.

    Spośród wielu jest i ta prawdziwa.

    W szafce schowane są trzy trójkąty. Odnajdują je i przynoszą na stół.

    Koperta nr 2.
Karteczka ze sposobem wykorzystania trójkątów (trójkąty ułożone tak, że tworzą choinkę).

    Dzieci wykonują polecenie z kartki.

 

Koperta nr 3.
    W kopercie znajdują się figury o różnych kształtach i wielkościach.

     Aby dowiedzieć się, co trzeba zrobić musimy odszukać kopertę nr 4. Aby ją znaleźć należy wziąć kopertę nr 5. tam pokazana jest droga.

    Koperta nr 5 zawiera karteczkę z narysowaną drogą ( strzałki w odpowiednich kierunkach i ilość kroków).

    Dzieci znajdują kopertę nr 4 i odczytują, co mają zrobić z figurami. ( kartka z narysowaną choinką i naklejonymi  czterema figurami pokazującymi sposób naklejania ich na choinkę).

 

    Koperta nr 6                                                                                                                                                   Zawiera kolorowe paski papieru. Dzieci już wiedzą, że należy z tego zrobić łańcuch na choinkę.

    Dzielimy teraz dzieci na dwa zespoły. Jeden przykleja figury na choinkę, a drugi skleja łańcuch. Gotowy łańcuch przyczepiamy do naszej choinki.

 

4.      Zakończenie
     Po skończonej pracy śpiewamy piosenkę o choince i wieszamy ją na ścianę, jako dekorację świąteczną.

To jest stopka