Strona główna | Mapa serwisu | English version
AWANS ZAWODOWY
PRACA > AWANS ZAWODOWY

                                      PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
                                              ALICJI BOROWSKIEJ
                                              nauczycielki Przedszkola nr 219 w Warszawie
                                                                    Ul. Keniga 16.
                                                 ubiegającej się o stopień awansu zawodowego
                                                     NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Wymiar stażu: 2 lata 9 miesięcy
Rozpoczęcie stażu:  01.09. 2005r.     
Zakończenie stażu:  31.05.2008r.
  

Zagadnienia organizacyjne

Zadania

Formy realizacji
Termin
Uwagi
1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli.
·        Analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (Karta Nauczyciela, Rozporządzenie MEN              z dn. 01.12.2004r.
·        Udział w formach doskonalenia dotyczących awansu na nauczyciela dyplomowanego.
·        Korzystanie z zasobów Internetu:
www.men.waw.pl
www.profesor.pl
www.codn.edu.pl
www.edusek.ids.pl
www.awans.net.pl
·        Opracowanie planu rozwoju zawodowego.
IX 2005r.











IX  2005r.
Wniosek o rozpoczęcie stażu.





2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.
Gromadzenie materiałów i dokumentów.
Cały okres stażu.
Potwierdzenia,
zaświadczenia,
opracowane materiały,
scenariusze,
zdjęcia.
3. Przygotowanie projektu sprawozdania.
Autorefleksja, analiza, opis, realizacji planu rozwoju zawodowego, ewaluacja.
Maj 2008r.
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego.


Wymagane kwalifikacje

Zadania

Formy realizacji
Termin
Uwagi
§8 ust.2 pkt.1

Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dyd. – wych. lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy przedszkola.
1. Przybliżenie dzieciom krajów Unii Europejskiej.
·        Cykl spotkań z rodzicami, wspólne zabawy.
Czerwiec 2006, wrzesień 2006
Scenariusze, potwierdzenie dyrektora, zdjęcia.
2. Pomoc dzieciom mającym trudności w opanowaniu materiału programowego przewidzianego dla dz. 6- letnich ( dzieci z grupy ryzyka dysleksji).
·        Zajęcia indywidualne lub grupowe prowadzone z dziećmi z grupy ryzyka dysleksji.
Wrzesień 2006- maj 2008.
Potwierdzenia,
Scenariusz zajęć, ankieta dla rodziców.
3. Promowanie działań proekologicznych (szczególnie dbanie o zieleń i tereny zielone).
·        Sadzenie z dziećmi drzew i krzewów na terenie przedszkola i w jego sąsiedztwie.
Październik, czerwiec.
Zdjęcia, potwierdzenie dyrektora, potwierdzenie Administracji osiedla.
§ 8 ust.2 pkt.2

Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
1. Prowadzenie koła komputerowego dla dzieci przedszkolnych.
·        Urządzenie sali komputerowej.
·        Zakupienie programów komputerowych i gier dla dzieci.
Cały okres stażu.
Potwierdzenie dyrektora.
2. Wykorzystywanie w swojej pracy komputera.
·        Opracowywanie kart pracy dla dzieci.
Okres stażu.
Karty pracy, potwierdzenie dyrektora.
3.  Korzystanie z Internetu.
·        Poszerzanie swoich wiadomości.
·        Czytanie artykułów zamieszczanych w internecie:
www.onet.pl –wyszukiwarka-(interesujące mnie hasło).
www.profesor.pl
www.ściaga.pl
www.gogle.pl
www.PTD.pl
i inne.

Okres stażu

Notatki, potwierdzenie dyrektora.
4. Publikacje własnych scenariuszy zajęć.
·        Wykorzystanie strony internetowej:
www.awans.net/strony/wychowanie.html

Okres stażu.
Zaświadczenia.
§8 ust.2 pkt. 3

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniami z innymi nauczycielami.
1. Udział w procesie wewnątrzprzedszkolne-go                                            i zewnątrzprzedszkol-nego doskonalenia nauczycieli.
·        Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych.
·        Warsztaty i konferencje metodyczne.
·        Ukończenie studiów magisterskich uzupełniających  w WSP ZNP.
·        Ukończenie studiów podyplomowych .
·        Ukończenie kursu klasyfikacyjnego z zakresu kinezjologii edukacyjnej.

Okres stażu

Zaświadczenia, dyplom.
2.  Sprawowanie opieki nad stażystką.
·        Prowadzenie zajęć dla stażystki.
Wrzesień2005-czerwiec 2006
Raz w miesiącu.
3.  Współpraca z rodzicami.
·        Prowadzenie zajęć otwartych dla rodziców.
·        Pedagogizacja rodziców na zebraniach.

Okres stażu

Scenariusze, potwierdzenie dyrektora.
4. Udział w pracach Rady Pedagogicznej i komisjach.
·        Udział w mierzeniu jakości pracy.
·        Udział w tworzeniu rocznego planu pracy oraz planu 5-letniego.

Okres stażu

Potwierdzenie dyrektora.
§8 ust.2 pkt 4a


opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych  odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.
1.  Opracowanie i wdrożenie programu dla dzieci z grupy ryzyka dysleksji.
·        Opracowanie zestawu ćwiczeń z dziećmi mającymi trudności w nauce.
·        Praca indywidualna z tymi dziećmi
·        Opracowanie ankiety dla rodziców o przydatności prowadzenia takich zajęć.

Okres stażu

Program, ankieta, potwierdzenie dyrektora.
§ 8 ust.2 pkt 4c

Poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczą-
cych dydaktyczno wychowawczych i opiekuńczych.
1. Współpraca z Polskim Towarzystwem Dyslektycznym.
·        Spotkania z psychologiem.
·        Korzystanie z doświadczeń Poradni Ped. Psych w zakresie dysleksji.

Okres stażu

Potwierdzenie dyrektora, podziękowanie.
2. Współpraca z Przedszkolami sąsiadującymi lub z innego miasta.
·        Zapraszanie dzieci z zaprzyjaźnionych przedszkoli na uroczystości i imprezy do naszego przedszkola.
·        Wymiana korespondencji z dziećmi z przedszkola w innym mieście.
Okres stażu.




Okres stażu.
Potwierdzenie dyrektora,

Zdjęcia.


Listy, potwierdzenie dyrektora.
3. Wolontariat
·        Zapraszanie osób z Domu Opieki Społecznej i „Wesołej Chaty” z Domu Kultury „Miś” na uroczystości przedszkolne.
·        Wykonywanie laurek i drobnych upominków z okazji Dnia Babci i Dziadka.
Okres stażu.
Zdjęcia, potwierdzenie dyrektora.
§ 8 ust.2 pkt 4e

Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawie nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.
1.  Zorganizowanie w Przedszkolu „Dnia Ziemi”.
·        Włączenie się w akcję „Sprzątanie świata”.
IV 2006, 2007, 2008.
Potwierdzenie dyrektora, zdjęcia.
2. Współpraca z Orkiestrą Świątecznej Pomocy
·        Zbieranie funduszy na rzecz Orkiestry Świątecznej pomocy.
Styczeń 2006, 2007, 2008.
Potwierdzenie wpłaty, podziękowanie.
3. Podtrzymywanie i kultywowanie tradycji rodzinnej, przedszkolnej i świątecznej.
·        Przygotowanie uroczystości o charakterze rodzinnym:
-         spotkanie opłatkowe,
-         Dzień Babci i Dziadka,
-         Święto rodzinne.
·        Przygotowanie uroczystości i imprez o charakterze świątecznym:
-         Mikołajki,
-         Jasełka.
·        Przygotowanie i udział w imprezach o charakterze przedszkolnym:
-         Bal „Pożegnanie lata”
-         Andrzejki
-         Zabawa choinkowa,
-         Bal karnawałowy
-         Powitanie wiosny
-         Dzień Dziecka(cykl imprez)
-         Zakończenie roku szkolnego.


4. Promocja Przedszkola w środowisku lokalnym.
·        Udział w konkursach środowiskowych:
-         konkurs Szopek Bożonarodzeniowych – organizowany przez Urząd Dzielnicy Ursus,
-         Tulipanada – konkurs piosenki –organizowany przez Ośrodek Kultury „Arsus”,
-         Konkurs recytatorski „Kubusia Puchatka” – organizowany przez Teatr „Ochota”,
-         Różnorodne konkursy plastyczne – organizowane przez Domy Kultury „Miś”, „Kolorowa”, Centrum Edukacji Ekologicznej lub Ośrodek Kultury „Arsus”,
-         Pomoc w wykonaniu dekoracji świątecznej dla Przychodni Zdrowia „Zdrowie” – wykonanie prac plastycznych o tematyce świątecznej.
Okres stażu.
Dyplomy, zdjęcia, podziękowania.
5. Poznawanie środowiska przyrodniczego i kulturowego.
·        Wycieczki, spacery, wyjścia poza teren przedszkola.
Okres stażu.
Potwierdzenie dyrektora, zdjęcia.
§ 8 ust.2 pkt 5

Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych.
1. Analiza problemu dydaktycznego i wychowawczego.
·        Studium przypadku:
-         identyfikacja problemu
-         geneza i dynamika zjawiska
-         znaczenie problemu,
-         prognoza i propozycje rozwiązań
-         podjęte działania
-         efekty podjętych działań.
Okres stażu
Opis i analiza, ewaluacja.



To jest stopka