|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AWANS ZAWODOWY |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ALICJI BOROWSKIEJ nauczycielki Przedszkola nr 219 w Warszawie Ul. Keniga 16. ubiegającej się o stopień awansu zawodowego NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Wymiar stażu: 2 lata 9 miesięcy Rozpoczęcie stażu: 01.09. 2005r. Zakończenie stażu: 31.05.2008r. Zagadnienia organizacyjne |
Zadania | Formy realizacji | Termin | Uwagi |
1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli. | · Analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (Karta Nauczyciela, Rozporządzenie MEN z dn. 01.12.2004r. · Udział w formach doskonalenia dotyczących awansu na nauczyciela dyplomowanego. · Korzystanie z zasobów Internetu: www.men.waw.pl www.profesor.pl www.codn.edu.pl www.edusek.ids.pl www.awans.net.pl · Opracowanie planu rozwoju zawodowego. | IX 2005r. IX 2005r. | Wniosek o rozpoczęcie stażu. |
2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. | Gromadzenie materiałów i dokumentów. | Cały okres stażu. | Potwierdzenia, zaświadczenia, opracowane materiały, scenariusze, zdjęcia. |
3. Przygotowanie projektu sprawozdania. | Autorefleksja, analiza, opis, realizacji planu rozwoju zawodowego, ewaluacja. | Maj 2008r. | Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. |
Wymagane kwalifikacje | Zadania | Formy realizacji | Termin | Uwagi |
§8 ust.2 pkt.1 Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dyd. – wych. lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy przedszkola. | 1. Przybliżenie dzieciom krajów Unii Europejskiej. | · Cykl spotkań z rodzicami, wspólne zabawy. | Czerwiec 2006, wrzesień 2006 | Scenariusze, potwierdzenie dyrektora, zdjęcia. |
2. Pomoc dzieciom mającym trudności w opanowaniu materiału programowego przewidzianego dla dz. 6- letnich ( dzieci z grupy ryzyka dysleksji). | · Zajęcia indywidualne lub grupowe prowadzone z dziećmi z grupy ryzyka dysleksji. | Wrzesień 2006- maj 2008. | Potwierdzenia, Scenariusz zajęć, ankieta dla rodziców. | |
3. Promowanie działań proekologicznych (szczególnie dbanie o zieleń i tereny zielone). | · Sadzenie z dziećmi drzew i krzewów na terenie przedszkola i w jego sąsiedztwie. | Październik, czerwiec. | Zdjęcia, potwierdzenie dyrektora, potwierdzenie Administracji osiedla. | |
§ 8 ust.2 pkt.2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. | 1. Prowadzenie koła komputerowego dla dzieci przedszkolnych. | · Urządzenie sali komputerowej. · Zakupienie programów komputerowych i gier dla dzieci. | Cały okres stażu. | Potwierdzenie dyrektora. |
2. Wykorzystywanie w swojej pracy komputera. | · Opracowywanie kart pracy dla dzieci. | Okres stażu. | Karty pracy, potwierdzenie dyrektora. | |
3. Korzystanie z Internetu. | · Poszerzanie swoich wiadomości. · Czytanie artykułów zamieszczanych w internecie: www.onet.pl –wyszukiwarka-(interesujące mnie hasło). www.profesor.pl www.ściaga.pl www.gogle.pl www.PTD.pl i inne. | Okres stażu | Notatki, potwierdzenie dyrektora. | |
4. Publikacje własnych scenariuszy zajęć. | · Wykorzystanie strony internetowej: www.awans.net/strony/wychowanie.html | Okres stażu. | Zaświadczenia. | |
§8 ust.2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniami z innymi nauczycielami. | 1. Udział w procesie wewnątrzprzedszkolne-go i zewnątrzprzedszkol-nego doskonalenia nauczycieli. | · Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych. · Warsztaty i konferencje metodyczne. · Ukończenie studiów magisterskich uzupełniających w WSP ZNP. · Ukończenie studiów podyplomowych . · Ukończenie kursu klasyfikacyjnego z zakresu kinezjologii edukacyjnej. | Okres stażu | Zaświadczenia, dyplom. |
2. Sprawowanie opieki nad stażystką. | · Prowadzenie zajęć dla stażystki. | Wrzesień2005-czerwiec 2006 | Raz w miesiącu. | |
3. Współpraca z rodzicami. | · Prowadzenie zajęć otwartych dla rodziców. · Pedagogizacja rodziców na zebraniach. | Okres stażu | Scenariusze, potwierdzenie dyrektora. | |
4. Udział w pracach Rady Pedagogicznej i komisjach. | · Udział w mierzeniu jakości pracy. · Udział w tworzeniu rocznego planu pracy oraz planu 5-letniego. | Okres stażu | Potwierdzenie dyrektora. | |
§8 ust.2 pkt 4a opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. | 1. Opracowanie i wdrożenie programu dla dzieci z grupy ryzyka dysleksji. | · Opracowanie zestawu ćwiczeń z dziećmi mającymi trudności w nauce. · Praca indywidualna z tymi dziećmi · Opracowanie ankiety dla rodziców o przydatności prowadzenia takich zajęć. | Okres stażu | Program, ankieta, potwierdzenie dyrektora. |
§ 8 ust.2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczą- cych dydaktyczno wychowawczych i opiekuńczych. | 1. Współpraca z Polskim Towarzystwem Dyslektycznym. | · Spotkania z psychologiem. · Korzystanie z doświadczeń Poradni Ped. Psych w zakresie dysleksji. | Okres stażu | Potwierdzenie dyrektora, podziękowanie. |
2. Współpraca z Przedszkolami sąsiadującymi lub z innego miasta. | · Zapraszanie dzieci z zaprzyjaźnionych przedszkoli na uroczystości i imprezy do naszego przedszkola. · Wymiana korespondencji z dziećmi z przedszkola w innym mieście. | Okres stażu. Okres stażu. | Potwierdzenie dyrektora, Zdjęcia. Listy, potwierdzenie dyrektora. | |
3. Wolontariat | · Zapraszanie osób z Domu Opieki Społecznej i „Wesołej Chaty” z Domu Kultury „Miś” na uroczystości przedszkolne. · Wykonywanie laurek i drobnych upominków z okazji Dnia Babci i Dziadka. | Okres stażu. | Zdjęcia, potwierdzenie dyrektora. | |
§ 8 ust.2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawie nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. | 1. Zorganizowanie w Przedszkolu „Dnia Ziemi”. | · Włączenie się w akcję „Sprzątanie świata”. | IV 2006, 2007, 2008. | Potwierdzenie dyrektora, zdjęcia. |
2. Współpraca z Orkiestrą Świątecznej Pomocy | · Zbieranie funduszy na rzecz Orkiestry Świątecznej pomocy. | Styczeń 2006, 2007, 2008. | Potwierdzenie wpłaty, podziękowanie. | |
3. Podtrzymywanie i kultywowanie tradycji rodzinnej, przedszkolnej i świątecznej. | · Przygotowanie uroczystości o charakterze rodzinnym: - spotkanie opłatkowe, - Dzień Babci i Dziadka, - Święto rodzinne. · Przygotowanie uroczystości i imprez o charakterze świątecznym: - Mikołajki, - Jasełka. · Przygotowanie i udział w imprezach o charakterze przedszkolnym: - Bal „Pożegnanie lata” - Andrzejki - Zabawa choinkowa, - Bal karnawałowy - Powitanie wiosny - Dzień Dziecka(cykl imprez) - Zakończenie roku szkolnego. | |||
4. Promocja Przedszkola w środowisku lokalnym. | · Udział w konkursach środowiskowych: - konkurs Szopek Bożonarodzeniowych – organizowany przez Urząd Dzielnicy Ursus, - Tulipanada – konkurs piosenki –organizowany przez Ośrodek Kultury „Arsus”, - Konkurs recytatorski „Kubusia Puchatka” – organizowany przez Teatr „Ochota”, - Różnorodne konkursy plastyczne – organizowane przez Domy Kultury „Miś”, „Kolorowa”, Centrum Edukacji Ekologicznej lub Ośrodek Kultury „Arsus”, - Pomoc w wykonaniu dekoracji świątecznej dla Przychodni Zdrowia „Zdrowie” – wykonanie prac plastycznych o tematyce świątecznej. | Okres stażu. | Dyplomy, zdjęcia, podziękowania. | |
5. Poznawanie środowiska przyrodniczego i kulturowego. | · Wycieczki, spacery, wyjścia poza teren przedszkola. | Okres stażu. | Potwierdzenie dyrektora, zdjęcia. | |
§ 8 ust.2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych. | 1. Analiza problemu dydaktycznego i wychowawczego. | · Studium przypadku: - identyfikacja problemu - geneza i dynamika zjawiska - znaczenie problemu, - prognoza i propozycje rozwiązań - podjęte działania - efekty podjętych działań. | Okres stażu | Opis i analiza, ewaluacja. |
To jest stopka |