Strona główna | Mapa serwisu | English version
PRACA
PRACA
KONSPEKT ZAJĘCIA INTEGRACYJNEGO Z RODZICAMI PRZEPROWADZONEGO W GRUPIE DZIECI 5 – LETNICH

 

TEMAT: MAMO, TATO POBAW SIĘ ZE MNĄ
CELE:

  1. Kształtowanie więzi z rodzicami i przedszkolem.
  2. Ukazanie rodzicom, że w czasie zabawy można uczyć dzieci.
  3. Aktywizowanie wszystkich zmysłów podczas zabaw, rozwiązywania zagadek i zajęć aktywizujących myślenie.
  4. Utrwalenie figur geometrycznych.
  5. Odczuwanie radości z podejmowanego wysiłku i wspólnej zabawy.
METODA: słowna, działań praktycznych

FORMA: indywidualna, grupowa z całą grupą

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: wizytówki z imionami uczestników zajęcia, duża kostka do gry, mazaki, kredki, kartki z narysowanymi figurami geometrycznymi, płyty CD z muzyką, odtwarzacz płyt CD, karteczki z pytaniami dla rodziców, karteczki z odpowiedziami dzieci na te same pytania, rysunki dzieci, świeca.

 

PRZEBIEG ZAJĘCIA
  1. Powitanie wszystkich.
 

  1. Zabawa „Iskierka przyjaźni” – wszyscy uczestnicy stoją na obwodzie dużego koła przekazują sobie zapaloną świecę jako „iskierkę przyjaźni”.
 

  1. Zabawa „Czy znasz swoje dziecko” – rodzice siadają na krzesełkach, przy stolikach, otrzymują kartki z pytaniami, na które wpisują odpowiedzi,
- Moje dziecko lubi bawić się w ………….

- Moje dziecko nie lubi robić……………

- Moje dziecko nie lubi jeść………………………

- Ulubiona potrawa mojego dziecka to……………………..

- Najlepsza koleżanka lub kolega mojego dziecka z przedszkola to…………………..

Następnie odczytują odpowiedzi i porównujemy z odpowiedziami dzieci. Za każdą zgodną odpowiedź przyznajemy jeden punkt.

  1. Zabawa przy muzyce z kostką. Uczestnicy zabawy poruszają się swobodnie w rytm muzyki. Kiedy muzyka cichnie prowadząca rzuca kostką do gry. Kiedy na kostce wypadnie:
- 1 oczko – pokazujemy kelnerów spacerujących po zatłoczonej Sali,

- 2 oczka – łączymy się w pary i robimy huśtawki (przysiady naprzemienne).

- 3 oczka – dobieramy się trójkami i tańczymy w kółeczkach,

- 4 oczka – dobieramy się w czwórki i tworzymy różne figury,

- 5 oczek – dobieramy się w pięć osób i tworzymy „stonogę” – pierwsza osoba pokazuje jakiś ruch, który reszta naśladuje,

- 6 oczek – robimy pociągi składające się z sześciu osób, idziemy i śpiewamy piosenkę „Jedzie pociąg z daleka”.

 

  1. Zabawa „Poznaj rysunek swojego dziecka” – na ścianie przyczepione są rysunki dzieci (podpis rysunku z tyłu kartki). Każdy rodzic oglądając rysunki, ma wybrać rysunek swojego dziecka. Dobry wybór nagradzany brawami i cukierkiem.
 Dzieci w tym czasie losują kartki z narysowaną figurą geometryczną i siadają do stolików.

  1. Zabawa z figurami – do stolików dosiadają się rodzice i wspólnie z dziećmi przekształcają figurę w jakiś przedmiot, może być bardzo śmieszny. Po skończeniu pracy wybieramy najciekawsze rysunki.
  2. Zabawa „Figurki” – uczestnicy tańczą w rytm muzyki. Na przerwę zastygają w bezruchu pokazując jakąś figurę.
  3. Zabawa „ Wesoła kłótnia między rodzicem a dzieckiem” – zabawa z użyciem wyrazów przeciwstawnych. Dzieci podają antonimy do wyrazu podanego przez rodzica:
Niski – wysoki;                  gruby – chudy;                  szeroki – wąski;

Długi – krótki;                    czarny – biały;                   ciepły – zimny;

Mokry – suchy;                   lekki – ciężki;                    miękki – twardy

 

  1. Relaksacja przy muzyce. Każdy rodzic zajmuje sobie wygodne miejsce na Sali ze swoim dzieckiem i przy dźwiękach muzyki relaksacyjnej relaksuje się z dzieckiem (wykonując dziecku masaż, przytulając się z dzieckiem lub po prostu siedząc blisko swojego dziecka).
  2. Podziękowanie sobie wzajemnie za udział w zajęciu. Prowadząca dziękuje rodzicom za przybycie i udział w zabawie, dzieciom za wspólną zabawę. Rodzice i dzieci wykonują dla siebie rysunki.
To jest stopka