Strona główna | Mapa serwisu | English version
Scenariusze zabaw dramowych
PRACA > GRY, ZABAWY, ZADANIA > Scenariusze zabaw dramowych
 

Scenariusz nr 1

    „Spacer po lesie”
 

    Grupa dzieci wybrała się do lasu. Jest piękna pogoda, świeci słońce, śpiewają ptaszki. Dzieci wesołe i zadowolone idą do lasu niosąc w rękach koszyczki i żeby było milo śpiewają piosenkę, gwiżdżą  lub lekko podskakują. Nie wiadomo kiedy dzieci znalazły się w lesie. Tu zrobiło się trochę ciemniej, dzieci trochę się przeraziły, ale ciekawe co będzie szły dalej. Rozglądały się uważnie, bacznie przyglądały się wysokim drzewom. Próbowały się z nimi zaprzyjaźnić ( obejmowały je, głaskały, chowały się za nie). Chodziły tak od drzewa do drzewa, od krzaczka do krzaczka, schylały się nisko, rozgarniały igliwie i szukały grzybów.

Potem patrzyły ciekawie na siebie i pokazywały kto więcej znalazł. Zadowoleni i z pełnymi koszami dzieci wracają do domu. Idą wolno, zmęczeni, niosąc pełne kosze.

 

 

Scenariusz nr 2

    „Podróż w nieznane”
 

    Wszyscy lubimy poznawać nowe rzeczy, niektóre nie są blisko nas. Nieraz chcemy poznać to, co jest bardzo daleko. Spróbujemy dziś wybrać się w taką podróż w nieznane. Zobaczymy co nas spotka i co zobaczymy. Może uda nam się zobaczyć coś ciekawego i przeżyć jakąś ciekawą przygodę.

    Ponieważ nasza podróż ma być w nieznane to i nasz pojazd, którym będziemy podróżować musi być niezwykły. Spróbujemy go zbudować ( dzieci budują pojazd z dostępnych przedmiotów (stoły, krzesła, klocki, materace) i wyruszają w podróż (naśladują dźwięki wydawane przez pojazd (pisk, śmiech, gwizd, szum, szelest itp.). nagle pojazd podrywa się do góry, leci wysoko, z góry widzimy różne rzeczy, dziwimy się, jak wszystko jest małe. Wychylamy się ostrożnie, aby nie wypaść z pojazdu. Pojazd przechyla się raz w jedną, raz w drugą stronę, aż w końcu leci w dół i bezpiecznie ląduje na morzu. Mamy mały problem. Jesteśmy na środku morza. Musimy dopłynąć do brzegu. Nie będzie to łatwe, ale musimy próbować. Zaczynamy wiosłować. Wiosłujemy coraz mocniej, aby szybciej dopłynąć do brzegu, gdzie czeka na nas wielka przygoda. Wreszcie jesteśmy na brzegu. Jesteśmy bardzo zmęczeni. Kładziemy się na piasku, wystawiamy buzie do słonka, wsłuchujemy się w szum fal i zerkamy na przelatujące mewy. Tak leżąc zapominamy o wszystkim, nawet o tej pięknej przygodzie na nieznanej wyspie.

 

 

Scenariusz nr 3

    „Mój poranek”
    Kiedy rano otworzyłem oczy i spojrzałem w okno nie zobaczyłem słoneczka. Zrobiło mi się smutno. Przekręciłem się na bok i usłyszałem nagle głos mamy: Kamil wstawaj! Czas do przedszkola. Udaje, że nie słyszę, przekręcam się na drugi bok i nakrywam kołdrą na uszy. Ale to nie pomaga. Mama przychodzi i chwyta mnie za ramię i powtarza – wstawaj, bo już późno!. Nie ma wyjścia – muszę wstać.

    Najpierw przeciągam się, przecieram oczy i powoli wstaję z łóżka ( dzieci naśladują wstawanie z łóżka – najpierw wyciągają jedną nogę, potem drugą i lekko wstają). Stoję trochę niepewnie, bujając się na boki. Jeszcze raz przecieram oczy i zaczynam powoli ubierać się. Najpierw zdejmuję piżamę, spodnie, potem bluzkę (dzieci naśladują zdejmowanie ubrania). Teraz czas założyć ubranie, bo trochę chłodno. Zakładam kolejno skarpetki, spodnie, bluzkę.

Ubrany idę do łazienki, myję buzię i ręce i biegnę do kuchni, bo już pachnie śniadanie, moje ulubione.

 

 

Scenariusz nr 4

    „ Gotujemy obiad”
    Dziś zabawimy się w kucharzy i ugotujemy pyszny obiad dla rodziców.

Podzielimy się na trzy grupy. Każda grupa będzie robić co innego. Pierwsza grupa będzie gotować zupę, druga przygotuje drugie danie, a trzecia surówkę.

    Idziemy teraz do lodówki i szukamy potrzebnych na produktów. Najpierw wyjmujemy wszystko do zupy: marchewkę, pietruszkę, seler, fasolkę, buraczka, kapustę, pora.

   Na drugie danie wybieramy mięso na kotlety, jajko.

    Teraz czas przygotować sobie resztę. Bierzemy deski, garnki, łyżki, noże, tłuczki.

Najpierw obieramy warzywa ( dzieci naśladują obieranie warzyw), następnie dokładnie je myjemy i kroimy na desce. Pokrojone warzywa wkładamy do garnka, zalewamy wodą i wstawiamy na kuchenkę, doprawiamy solą, i innymi przyprawami i  niech się gotują. W tym czasie przygotujemy drugie dania. Na desce rozkładamy pokrojone na porcje mięso i rozbijamy tłuczkiem, następnie solimy i przygotowujemy sobie mąkę, jajko i bułeczkę tartą do obtaczania. Teraz stawiamy patelnię na gaz, nalewamy oliwy o obtaczamy kotlety – najpierw w mące, potem w jajku i bułeczce. Tak przygotowane mięso kładziemy na patelni i pilnujemy, żeby się nie spaliło. Co jakiś czas sprawdzamy, przekręcamy na drugą stronę.

    Wszystko się gotuje, czas zrobić surówkę. Znów bierzemy warzywa: sałatę, ogórka, rzodkiewkę. Sałatę dzielimy na listki, dokładnie płuczemy i rwiemy na małe kawałki ( dzieci pokazują wszystkie czynności). Potem obieramy ogórka, myjemy rzodkiewkę i kroimy w plasterki. Wszystko wkładamy do jednej miski, solimy i zalewamy śmietaną z cukrem i cytryną, którą wcześniej przygotowaliśmy.

    Ugotowane dania wykładamy na talerze i zapraszamy rodziców na obiad.   


To jest stopka