|
||||||
|
||||||
Konspekt zajęcia z zakresu rozwijania mowy i myślenia |
|
|||||
|
||||||
Temat: Każdy potrzebuje swojego domu. Cele: Zapoznanie z literą, D.d. Stwarzanie warunków do wykorzystania przez dziecko tkwiących w nim możliwości Intelektualnych. Zrozumienie potrzeby posiadania przez każdego domu. Cele operacyjne: Dziecko – wskazuje miejsce określonej głoski w wyrazie - poprawnie konstruuje zdania - potrafi czytać proste wyrazy - potrafi podzielić wyraz na głoski i sylaby - słucha poleceń nauczycielki - umie współdziałać z innymi. - kojarzy ilość elementów z cyfrą. Forma pracy: praca z całą grupą Praca w zespołach Metody: słowna, Czynna Pomoce dydaktyczne: obrazki przedstawiające różne domy: ul, buda dla psa, mrowisko, gniazdo, igloo, dom jednorodzinny, dom 4- ro piętrowy, wieżowiec; Cegiełki do układania modelu wyrazu, Znane dzieciom litery, Kartony A3, Figury geometryczne, kredki, papier kolorowy. Cyfry, Magnetofon, kaseta z dowolną muzyką Przebieg zajęcia. Dzieci siedzą przed tablicą, na której przypięte są plansze z różnego rodzaju domami.
- co przedstawiają obrazki? - czyje to są domy? - czy każdy musi mieć dom? - po, co potrzebny jest dom?
ul – buda – mrowisko – dom – blok – gniazdo –
- demonstracja litery - omówienie wyglądu - pisanie litery w powietrzu - pisanie litery na plecach kolegi 5. wstawianie litery w wyrazy – buda, dom, gniazdo i określenie jej miejsca. Zabawa ruchowa Przy muzyce z magnetofonu dzieci poruszają się po Sali. Kiedy muzyka cichnie każdy znajduje sobie mieszkanie (obręcze rozłożone na podłodze. Przy każdej obręczy cyfra oznaczająca ilość mieszkańców) 6. praca w grupach przy stolikach. Każda grupa ma na stolikach przygotowane materiały: I grupa (karton A3, klej i figury geometryczne) II grupa (kredki) III grupa (papier kolorowy, klej, nożyczki). Z przygotowanych materiałów wykonują jeden z domów. Wykonane prace wieszamy na wystawę. |
||||||
|
||||||
![]() |